KLIK DI SINI UNTUK BANTUAN MENGURUSKAN BISNES ANDA.

Saturday, July 20, 2013

DARI KERANA MATA....

Assalamualaikum...

Banyak-banyak benda yang ada kat dunia ni, akak paling gemar melukis potret orang. Melukis potret ni memang ada cabarannya tersendiri. Bukan semua orang boleh buat.
Selalu kalau akak draw potret, akak akan start lukis muka dulu. Dah siap muka, ada satu part ni yang akak suka sangat iaitu bahagian mata. Tak pasti pulak kenapa, memang mata la bahagian kat muka yang akak akan lukis dulu. Rasanya memang tak pelik kot, pelukis-pelukis yang ada kat luar sana pun mungkin gemar melukis potret pada bahagian mata.

Mata ni bahagian yang istimewa pada wajah manusia. Sampaikan orang kata, ada perasaan cinta bermula dengan pandangan pertama. Kita jumpa orang pun mesti kita tengok mata orang tu kan? Mmmm apekebenda la akak membebel nih.....



Seperti dalam pic kat atas ni, kebelakangan ni akak melukis guna MS Excel je. Sebab senang kot... Hihihi... 
Untuk menghasilkan warna & shading yang agak-agak 'soft', akak menggunakan Soft Edges. Lepas tu akak adjust kat Line Width. Tu la cara akak.
* Mata yang sebenar tu mata akak yer...



Yang lain-lain ni, saja je akak ubahsuai warna 'eyeshadow', sebab dulu masa kecik-kecik memang berangan nak jadi tukang solek atau orang sekarang panggil M.U.A. Apa-apapun, korang jamu mata yer ngan hasil drawing akak yang tak seberapa nih.








Ok, bye. Assalamualaikum!

Pandangan anda amat dihargai

2 ulasan:

sue said...

cantiknye ..

Unknown said...

biase-biase je sue =)

Jom baca artikel kat sini plak....

 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

fully designed by :yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved